News
充滿愛心的小行動
 2024年04月18日

「婆婆你好,我哋今日有啲賣剩的麵包,你要唔要呀?」義工在遠處看見熟悉的身影,便知道是附近拾荒的老婆婆。「好呀,謝謝你哋!你哋真係好有愛心呀!」

共享食物基金義工活動 - 參觀 O.Park 1
 2024年04月15日

共享食物基金的義工們,日常用心投入拯救麵包飯盒助人的行動,昨日難得一起以訪客身分,參觀香港首個大型有機資源回收中心 O.Park 1。O.Park 1 是香港首個將廚餘轉為電能的設施,集生物分解、能源回收和有機肥料生產於一身。該中心的建設目的為減少香港的有機廢物,同時提供可持續的能源和資源回收解決方案。每天廚餘處理量為200公噸。

慰勞辛勤的清潔工
 2024年04月11日

「姨姨你好,我哋嚟派麵包㗎!」清潔工看見義工,馬上便走過來:「你哋每個禮拜都嚟,真係辛苦哂你哋。麵包放低喺檯面先,我做完嘢就會食㗎喇!」清潔工感恩的話語份外令人窩心。

小善行大滿足
 2024年04月04日

「保安叔叔你好呀!我哋嚟派賣剩嘅麵包㗎。畀兩個你做宵夜好唔好呀?」「謝謝!你哋真係有心!」夜間保安收到麵包後滿面笑容,義工們也感到很滿足。

清明·氣清景明
 2024年04月03日

明天是二十四節氣之一的「清明 」,也是春季的第五個節氣,為仲春與暮春之交。到了清明這個時節,氣溫升高,草木萌動、百花盛開,呈現春和景明之象,這亦是春遊的好時候。飲食方面建議減甘增辛,盡量少吃海水魚、羊肉、雞肉等發物,多吃溫性食物如紅蘿蔔、芫荽和茴香等。隨著「時令」蔬菜的變化,選擇合時蔬菜的好處是,它們在最合適的時候種植和收割,所需農藥會較少,味道也較好;而由於「當造」,產量較多,價格也會較低。

以愛心連結長者
 2024年03月28日

「婆婆你好,你食唔食包呀?麵包係今日賣剩,仲食得㗎!」義工看見婆婆孤單一人坐在長椅上,便上前和她聊天。「多謝你哋!」婆婆收到麵包後露出真摯的笑容,把寂寞的感覺一掃而空。

在社區中送暖
 2024年03月21日

冬天遠去,春意漸濃,有心有力的義工仍舊孜孜不倦地收集賣剩的麵包和飯盒,然後轉贈給露宿者、拾荒者和有需要的街坊,身體力行地回饋社會。

食享香港 惜食義工招募
 2024年03月19日

我們每星期的晚上都會在港九新界各區進行食物分享行動。誠邀你加入義工團隊,只需花一至兩小時,就能拯救將被棄置的麵包和飯盒,同時幫助露宿者、拾紙皮婆婆和有需要的街坊。

一個笑容 一份滿足
 2024年03月14日

「婆婆你好!食咗飯未呀?」義工拎着飯盒,尋找需要食物的人。「我想要一個,我覺得肚餓想食飯了。」「好呀!趁熱食啦!」義工馬上將飯盒放在婆婆手上,婆婆面露滿足的笑容,大家都感到很温暖。

一份善意 雙倍温暖
 2024年03月07日

寒風突然來襲,對露宿者而言是難捱的日子。義工拿着一盒盒熱騰騰的飯盒,到露宿者經常岀沒的地方,希望能為他們帶來一些温暖。「謝謝你!」露宿者收到熱飯後不忘道謝。小小的行動能夠幫助別人又可以減少浪費,義工也倍感溫暖。

Our Work

Promote the concept of saving food and helping people, develop a community surplus food sharing network.

Educate the public to reduce waste, cherish food, promote the concept of sharing leftover food in the community.

In response to social conditions, propose food wise and waste reduction policy initiatives.

Our Mission
Supporting Communities

To reduce food waste by supporting communities to establish their own food recycling and re-distribution networks

Initiative

To initiate the different district of Hong Kong to develop a multi-disciplinary mechanism, dealing with the problem of leftover food based on individual expertise and responsibilities

Green Jobs

Strengthen the community's role to create green jobs

Food Sharing

Share quality surplus food with those in need

10,835,562.34KG
Total Amount Of Food Recovered
9,372,314Times
Beneficiary
Cherish food and reduce waste

Without your support, our food recycling and sharing work cannot continue. Your support allows us to achieve the goals of avoiding food-wastage, protecting the environment, helping people in need, creating green employment as well as strengthening the network of the communities. 

Inquiry